Kategorie
 
 
 
 
 
 

Ogólne warunki handlowe

Regulamin

OGÓLNE WARUNKI HANDLOWE

 

1. Postanowienia ogólne

1.1 Niniejsze Warunki handlowe (zwane dalej „Warunkami handlowymi”) mają zastosowanie do zakupu towarów za pośrednictwem sklepu internetowego www.jnlshop.pl. Zakup towarów w ich rozumieniu może być dokonywany przez osoby fizyczne i prawne (zwane dalej „klientem”) bez ograniczeń,
pod warunkiem, że klient wyrazi zgodę, aby do takich umów kupna zastosowanie miały niniejsze warunki, procedura reklamacyjna oraz inne warunki wymienione na stronie www.jnlshop.pl oraz odpowiednie przepisy prawa.

1.2 Sprzedawca w niniejszych warunkach handlowych oznacza osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą Przemysław Repczyński RM wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 558-185-79-04, REGON 380273864

Kontakt:

Przemysław Repczyński RM
ul. Biedronkowa 25 m.36
85-430 Bydgoszcz
e-mail: info@jnlshop.pl
tel.: +48-782-974-295
numer rachunku bankowego: PEKAO S.A. 27 1240 3493 1111 0011 1320 7717

1.3. Słownik terminów

Konsument​ - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Sprzedawca ​- osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Przemysław Repczyński RM wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 558-185-79-04, REGON 380273864

Klient ​- każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.

Przedsiębiorca ​- osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.

Sklep ​- sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.jnlshop.pl

Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.

Regulamin ​– niniejsze Ogólne Warunki Handlowe Sklepu.

Zamówienie ​- oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.

Konto - konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.

Formularz rejestracji ​- formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.

Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.

Koszyk ​– element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.

Produkt ​- dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też - stosowanie do cech Produktu - umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.

 

2. Procedura zamawiania

2.1 Klient może zamówić dowolny towar za pośrednictwem sklepu internetowego www.jnlshop.pl, przy którym znajduje się przycisk „DO KOSZYKA”.

2.2 Po naciśnięciu przycisku „DODAJ DO KOSZYKA” zamówiony towar jest automatycznie dodawany do koszyka, który w każdej chwili jest dostępny do wglądu. Utworzenie zamówienia jest możliwe:

a) po dokonaniu rejestracji na www.jnlshop.pl, gdzie Klient zobowiązany jest do uzupełnienia danych wymaganych przez system (uznaje się, że jeżeli klient podaje swój numer NIP to realizuje zamówienie jako przedsiębiorca, a nie konsument). Dane te będą wykorzystywane w celu stworzenia zamówienia i późniejszej realizacji umowy. Jeżeli klient wyrazi zgodę na otrzymywanie informacji o nowościach i ofertach specjalnych podczas rejestracji, sprzedawca może wykorzystywać dane rejestracyjne również do działań marketingowych związanych z jego działalnością. Rejestracja spowoduje utworzenie dla każdego klienta osobistego konta, które umożliwi zalogowane na stronie www.jnlshop.pl przy użyciu wybranego loginu i hasła. W ramach tego konta dla każdego klienta będą tworzone zamówienia, zarejestrowane rabaty i inne korzyści. Sprzedawca zaleca wprowadzenie i zachowanie danych logowania na wypadek przyszłych zakupów. Przy każdym kolejny zakupie wystarczy zalogować się przy użyciu swoich danych logowania. Jednocześnie w interesie każdego klienta jest ochrona swoich danych logowania, gdyż udostępnienie ich innej osobie może oznaczać, że pojawiają się na www.jnlshop.pl pod nazwiskiem danego klienta.

b) przy zakupach bez rejestracji, w których Klient zobowiązany jest do uzupełnienia wymaganych przez system danych (uznaje się, że jeżeli klient podaje swój NIP to działa i kupuje jako przedsiębiorca, a nie konsument). Dane te będą wykorzystywane w celu stworzenia zamówienia i późniejszej realizacji umowy. Jeżeli klient wyrazi zgodę na otrzymywanie informacji
o nowościach i ofertach specjalnych podczas rejestracji, Sprzedawca może wykorzystywać dane rejestracyjne również do działań marketingowych związanych z jego działalnością. Tę opcję należy wybrać podczas kompletowania zamówienia w koszyku. Dzięki tej metodzie składania zamówień klient nie będzie posiadał konta osobistego.

2.3 Wysyłając zamówienie, klient potwierdza, że zapoznał się i został poinformowany przez sprzedawcę o głównych cechach towaru, jego łącznej cenie i innych kosztach, czyli odpowiednio kosztach dostawy. Transportu (jeżeli usługi te nie są świadczone nieodpłatnie). Całkowita cena i koszty zwane są dalej ceną”. Klient jest także, zobowiązany zapłacić sprzedającemu tę konkretną cenę, wybrać odpowiednią metodę płatności oraz sposób dostawy z opcji oferowanych przez sprzedawcę. Dostawa i transport zwane są dalej „usługami dodatkowymi”. Po utworzeniu zamówienia zostanie ono zarejestrowane w systemie jnlshop.pl, o czym klient zostanie poinformowany e-mailem z powiadomieniem o otrzymaniu zamówienia. Z chwilą doręczenia kupującemu potwierdzenia zamówienia, umowę kupna towaru uważa się za zawartą, a jej przedmiotem jest dostawa towaru określonego w zamówieniu oraz świadczenie usług towarzyszących za określoną w nim cenę, wszystko na warunkach określonych w regulaminach dostępnych na stronie internetowej www.jnlshop.pl oraz w procedurze reklamacyjnej.

2.4 Sklep internetowy www.jnlshop.pl umożliwia klientom dostęp do informacji o statusie ich zamówień (w szczególności rejestrację zamówienia, odbiór, płatność, wysyłka itp.) po autoryzacji za pomocą danych do logowania.

2.5 Wysyłając zamówienie, klient potwierdza, że zapoznał się z niniejszym regulaminem i zgadza się z nim w całości. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany warunków handlowych, które wchodzą w życie z dniem publikacji zaktualizowanej wersji warunków handlowych na stronie internetowej www.jnlshop.pl. Jednak w przypadku zawartej umowy zakupu towaru, do umowy tej stosuje się warunki handlowe obowiązujące w momencie jej zawarcia. Niniejszy Regulamin obowiązuje od 01.02.2022.

 

3. Warunki płatności

3.1 Wszystkie ceny towarów zawierają podatek VAT (są cenami brutto). W przypadku zamówienia za pobraniem klient ma obowiązek zapłacić za zamówione produkty kurierowi przy odbiorze towaru. Przy zamówieniu z przedpłatą klient zobowiązany jest do zapłaty kwoty zamówienia na konto sprzedawcy wskazane w fakturze oraz w niniejszych warunkach handlowych.

3.2. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:

- przesyłka listem
- Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa
- Automatyczne skrytki pocztowe
- Odbiór osobisty dostępny pod adresem: 85-430 Bydgoszcz, ul. Biedronkowa 25 m.36

3.3 Klient może skorzystać z następujących metod płatności:

- Płatność przy odbiorze
- Płatność za pobraniem w przypadku przesyłek kurierskich
- Płatność przelewem na konto Sprzedawcy

3.3. Szczegółowe informacje o metodach dostawy oraz płatności znajdują się w dziale Dostawa i Płatność na stronie sklepu.

 

4. Warunki dostawy I koszty dostawy

4.1 Sprzedający zobowiązuje się dostarczyć zamówiony towar do klienta nie później niż 30 dni roboczych od zapłaty ceny podanej w zamówieniu lub od otrzymania zamówienia przez Sprzedającego w przypadku wyboru płatności za pobraniem. Zazwyczaj jednak wysyłamy Towar w ciągu 2-5 dni roboczych. Jeżeli jednak sprzedawca nie posiada fizycznie towaru w swoich magazynach (o czym poinformuje klienta) i zamawia go u dostawcy wyłącznie na podstawie zamówienia klienta, zobowiązuje się dostarczyć ten towar klientowi nie później niż 12 tygodni po zapłaceniu ceny podanej w zamówieniu. Klient przyjmuje do wiadomości, że mogą zaistnieć okoliczności niezależne od sprzedawcy, które mogłyby spowodować, że dostawa zamówionego towaru nie była satysfakcjonująca (najczęściej siła wyższa); w takim przypadku stosuje się procedurę określoną w następnym akapicie.

4.2 Płatność oznacza moment zaksięgowania wpłaty danej ceny (lub jej części, jeżeli zgodnie z ustalonymi warunkami tylko część ceny ma być zapłacona z góry zgodnie z zamówieniem; zwana dalej „zaliczką”). Jeżeli powyższy termin dostawy jest nieosiągalny z przyczyn technicznych, Sprzedawca zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania klienta, a w przypadku braku porozumienia między sprzedawcą a klientem w sprawie dostarczenia towaru w określonym terminie, dostarczenia innych towarów tej samej jakości i ceny lub innego towaru zastępczego, sprzedawca zobowiązuje się do zwrotu ceny zapłaconej za towar lub zaliczki w terminie 15 dni od powiadomienia klienta o uchybieniu terminu dostawy, w taki sam sposób, w jaki została uiszczona cena zamówienia chyba, że sprzedawca i klient uzgodnią inaczej. W praktyce towar dostarczany jest zazwyczaj w ciągu pięciu dni roboczych, ewentualnie towar oznaczony na stronie www.jnlshop.pl tekstem „na zamówienie” od 14 dni do 12 tygodni od daty zaksięgowania ceny lub zaliczki na konto sprzedawcy lub od otrzymania zamówienia przez sprzedawcę w przypadku płatności przez wybór za pobraniem.

4.3 Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć towar klientowi na adres automatycznej skrytki pocztowej lub adres dostawy w przypadku przesyłki kurierskiej lub listownej w Polsce, który klient podaje w zamówieniu jako miejsce dostawy

4.4 W przypadku wybrania przez klienta odbioru osobistego w siedzibie sprzedawcy jako sposobu dostawy, będzie to możliwe wyłącznie w przypadku fizycznej dostępności zamówionego towaru w siedzibie sprzedawcy. W przypadku jego niedostępności zostanie uzgodniona z klientem alternatywna procedura; jeżeli klient nie zgadza się z propozycją tej procedury, a strony umowy nie uzgodnią inaczej, klient ma prawo odstąpić od umowy kupna. W takim przypadku sprzedawca zwróci zapłaconą cenę (zaliczkę) w całości w terminie 15 dni od dnia wejścia w życie odstąpienia, na konto lub adres klienta.

 

5. Anulowanie zamówienia

5.1 Postanowienia niniejszego artykułu 5 pozostają bez uszczerbku dla prawa klienta, który działa i dokonuje zakupów na www.jnlshop.pl jako konsument, do odstąpienia od umowy zawartej na odległość zgodnie z odpowiednimi przepisami, jak określono w Artykule 6. poniżej. Klient taki występujący jako konsument może odstąpić od umowy zawartej na odległość (anulować zamówienie) jeszcze przed upływem terminu odstąpienia od umowy, o którym mowa w art. 6.

5.2 Anulowanie zamówienia przez sprzedającego

Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia lub jego części, jeżeli z przyczyn technicznych nie będzie możliwe dostarczenie towaru w wymaganym terminie lub zgodnie z warunkami zamówienia, jeżeli towar nie jest już produkowany lub dostarczany lub jego cena pobierana przez dostawcę uległa znacznej zmianie. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji sprzedawca niezwłocznie skontaktuje się z klientem w celu uzgodnienia dalszych działań. W przypadku, gdy klient zapłacił już cenę z zamówienia (faktura zaliczkowa) lub jego część i nie ma umowy pomiędzy sprzedawcą a klientem na dostarczenie innego towaru o tej samej jakości i cenie lub innego alternatywnego świadczenia, sprzedawca zobowiązuje się do zwrotu ceny do klienta w ciągu 15 dni lub zaadresowania ceny zapłaconej za towar lub zaliczki.

 

6. Pouczenie o prawie klienta do odstąpienia od umowy (dotyczy wyłącznie zakupów dokonywanych za pośrednictwem www.jnlshop.pl przez klienta będącego konsumentem).

6.1 Klient będący konsumentem w stosunku do sprzedawcy ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od otrzymania towaru, termin ten uważa się za zachowany, jeżeli oświadczenie o odstąpieniu zostało wysłane do sprzedającego nie później niż ostatniego dnia ww. terminu. Towar uważa się za przejęty przez klienta w chwili, gdy klient lub wskazana przez niego osoba trzecia, z wyłączeniem przewoźnika, przejmie wszystkie części zamówionego towaru lub gdy:

a) towary zamówione przez klienta w ramach jednego zamówienia są dostarczane osobno, w momencie odbioru towaru, który został dostarczony jako ostatni,

b) dostarcza towar składający się z kilku części lub sztuk, z chwilą przejęcia ostatniej części lub ostatniej sztuki,

c) dostarcza towary wielokrotnie w określonym czasie, w momencie przejęcia pierwszego dostarczonego towaru.

6.2 Klient wykonuje prawo odstąpienia od umowy pisemnie na adres siedziby sprzedawcy powyżej, e-mailem na adres info@jnlshop.pl lub w inny sposób nie budzący wątpliwości, że odstąpienie od umowy nastąpiło miejsce. Klient uprawniony jest do skorzystania z formularza, który stanowi załącznik nr 1 niniejszego regulaminu. Ciężar udowodnienia wykonania prawa odstąpienia od umowy spoczywa na kliencie jako konsumencie. W przypadku, gdy klient skorzysta z prawa odstąpienia od umowy, zwróci towar sprzedającemu osobiście w siedzibie sprzedającego pod adresem Przemysław Repczyński RM, z siedzibą pod adresem ul Biedronkowa 25 m.36 85-430 Bydgoszcz lub przez przesłanie go do siedziby sprzedawcy w terminie 14 dni w dniu, w którym skorzystał z prawa odstąpienia od umowy, nie później jednak niż od dnia doręczenia sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu. Towar należy wysłać lub przekazać sprzedającemu wraz z dowodem zakupu, kompletnym wyposażeniem, dokumentacją i opakowaniem. Po odebraniu towaru w okresie do odstąpienia od umowy klient ma prawo rozpakować towar i przetestować go w podobny sposób jak zwykle przy zakupie w klasycznym sklepie stacjonarnym, tj. przetestować towar w celu określenia właściwości i funkcjonalności towaru. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru powstałe w wyniku takiego obchodzenia się z towarem, które wykracza poza obróbkę konieczną do stwierdzenia właściwości i funkcjonalności towaru. Uszkodzenie opakowania i samego towaru będzie akceptowane przez sprzedawcę tylko w takim zakresie, w jakim nie można było temu zapobiec poprzez odpowiednie przetestowanie towaru zgodnie z niniejszym postanowieniem niniejszych warunków, tj. co nie wykracza poza to, co jest konieczne do określenia cech i funkcjonalności towaru.

6.3 W przypadku odstąpienia przez klienta od umowy kupna towaru, każda dodatkowa umowa związana z tą umową kupna towaru również zostaje od początku anulowana.

6.4 Z chwilą odstąpienia od umowy klient ponosi koszty zwrotu towaru do sprzedawcy. Jeżeli jednak dostarczony towar nie ma cech, którymi klient wyraził zainteresowanie i które odpowiadają opisowi podanemu przez sprzedawcę, koszty zwrotu i dostarczenia towaru odpowiadające zamówieniu, a także wszelkie koszty celowo poniesione przez klienta, ponosi sprzedawca.

6.5 Sprzedawca zobowiązuje się, bez zbędnej zwłoki, nie później niż 14 dni od dnia doręczenia oświadczenia o odstąpieniu, zwrócić klientowi wszystkie płatności otrzymane od niego na podstawie lub w związku z umową, w tym za transport, dostawę, opłaty pocztowe oraz inne koszty i opłaty w taki sam sposób w jaki klient zapłacił za towar, chyba że klient ustali inaczej ze sprzedawcą. Sprzedawca pokrywa jednak koszty transportu, dostawy i wysyłki na rzecz klienta wyłącznie w zakresie najtańszego normalnego sposobu dostawy oferowanego przez sprzedawcę, niezależnie od tego, jaki sposób dostawy wybrał klient. Niezależnie od powyższego sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu ceny i innych kosztów klientowi przed dostarczeniem mu towaru lub przed udowodnieniem przez klienta, że odesłał mu towar.

6.6 Zgodnie z przepisami prawa klient nie może odstąpić od umowy, której przedmiotem są:

a) świadczenia usługi, jeżeli została ona wykonane za wyraźną zgodą klienta, a klient oświadczył, że został należycie poinformowany, że wyrażając zgodę traci prawo do odstąpienia od umowy z chwilą, gdy usługa została wykonana i usługa została wykonana;

b) sprzedaż towarów wykonanych zgodnie ze specjalnymi wymaganiami klienta, towarów wykonanych na zamówienie lub towarów zaprojektowanych specjalnie dla jednego klienta;

c) sprzedaż towarów, które ulegają szybkiej utracie jakości lub zepsuciu;

d) sprzedaż nagrań dźwiękowych, nagrań wideo, nagrań audiowizualnych, książek lub oprogramowania komputerowego sprzedawanych w opakowaniu ochronnym, jeżeli klient to opakowanie rozpakował;

e) sprzedaż towarów zamkniętych w opakowaniach ochronnych, których nie można zwrócić ze względów zdrowotnych lub higienicznych i których opakowanie ochronne zostało naruszone po dostarczeniu;

f) sprzedaż towarów, które ze względu na swój charakter mogą po dostarczeniu zostać nierozłącznie połączone z innymi towarami;

g) dostarczania treści elektronicznych innych niż na nośniku materialnym, jeżeli jego dostarczanie rozpoczęło się za wyraźną zgodą klienta, a klient oświadczył, że został należycie poinformowany, że wyrażając tę zgodę traci prawo odstąpienia od umowy.

 

7. Procedury składania, rozpatrywania skarg, zażaleń i skarg od klientów.

7.1 Klient musi wizualnie sprawdzić towar natychmiast przy lub po jego otrzymaniu. Jest uprawniony do nie przyjęcia towaru, jeżeli na nim lub na jego opakowaniu widoczne są uszkodzenia mechaniczne w sposób oczywisty spowodowane transportem lub jeżeli towar jest niekompletny. W takim przypadku jest zawsze zobowiązany do spisania protokołu szkody/reklamacji i odmowy przyjęcia przesyłki od firmy transportowej,
która zapewniła dostarczenie towaru. Uszkodzenie mechaniczne produktu w nieuszkodzonym opakowaniu należy zgłosić niezwłocznie po odbiorze i nie należy go używać. Późniejsze reklamacje tego rodzaju mogą nie zostać uwzględnione z uwagi na warunki reklamacji przewoźnika.

7.2 W przypadku reklamacji obowiązuje zwyczajowa procedura reklamacyjna określona w procedurze reklamacji dla klientów. Klient może skorzystać z prawa do naprawy wadliwych towarów w siedzibie sprzedawcy, pod adresem Przemysław Repczyński RM, z siedzibą pod adresem ul. Biedronkowa 25 m.36 85-430 Bydgoszcz. Klient korzystając z prawa do naprawy wysyła lub przynosi reklamowany towar wraz z fakturą (lub inną formą dokumentu potwierdzającego kupno). Wykonując inne uprawnienia wynikające z odpowiedzialności sprzedawcy za wady (tj. prawo do wymiany rzeczy, prawo do odstąpienia od umowy kupna oraz prawo do rozsądnego rabatu) klient odsyła lub przynosi reklamowany towar, w tym fakturę (inna forma dokument podatkowy) oraz kartę gwarancyjną (jeżeli została dostarczona wraz z towarem) do siedziby sprzedawcy. Klient i sprzedawca mogą uzgodnić inny sposób wydania towaru. Jeżeli klient jest zainteresowany takim rozwiązaniem, może zaproponować je sprzedającemu mailowo na adres info@jnlshop.pl lub telefonicznie pod numerem 0900 000 000.

7.3 Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za wady powstałe w wyniku mechanicznego uszkodzenia produktu, eksploatacji produktu w nieodpowiednich warunkach (szczególnie agresywne chemicznie, zakurzone, wilgotne środowisko, silne pole magnetyczne itp.), ingerencja w produkt osoby innej niż upoważnionej osobie (autoryzowany serwis) lub które zostały spowodowane przez klęskę żywiołową lub nieprawidłowe napięcie zasilania.

7.4. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

7.5 Reklamacje i sugestie klient może składać osobiście w siedzibie sprzedawcy lub pod adresem e-mail info@jnlshop.pl. Odpowiedź zostanie mu wysłana w zależności od formy złożonej reklamacji lub reklamacji w terminie 30 dni od otrzymania.

7.6. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.

7.7. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.

7.8. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

7.8. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.

7.9. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

7.10. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.

7.11. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszych warunków handlowych. O każdej zmianie sprzedawca poinformuje klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.

 

8. Ochrona danych osobowych konsumentów

8.1. Administratorem danych osobowych klientów zbieranych za pośrednictwem sklepu internetowego jest sprzedawca.

8.2. Dane osobowe klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji umowy sprzedaży.

8.3. Odbiorcami danych osobowych klientów sklepu internetowego mogą być przewoźnik lub pośrednik realizujący dostawę przesyłki w przypadku, gdy klient wybierze taką formę dostawy zamówionego towaru tylko w niezbędnym do tego celu zakresie.

8.4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

8.5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niepodanie danych osobowych niezbędnych do zawarcia umowy sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pełna (Desktop) wersja