Kategorie
 
 
 
 
 
 

Procedura reklamacji

Procedura reklamacji

§ 11 Reklamacja i gwarancja

1. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.

2. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.

3. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.

4. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy lub przy wykorzystaniu elektronicznego formularza reklamacyjnego, udostępnionego przez Sprzedawcę na jednej z podstron Sklepu.

5. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.

6. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, a jeżeli Klientem jest Konsument - nie później niż w terminie 14 dni. Jeżeli Klientem jest Konsument, a Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego terminie 14 dni, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.

7. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres Przemysła Repczyński RM Bydgoszcz, ul Biedronkowa 25 m.36 85-430 Bydgoszcz

8. W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie.

I. POSTANOWIENIA WSTĘPNE

1.1 Firma Przemysław Repczyński RM z siedzibą pod adresem ul Biedronkowa 25 m.36 85-430 Bydgoszcz NIP 558-185-79-04 zwana dalej Sprzedawcą należycie informuje konsumenta (zwanego dalej również „klientem” lub „kupującym”) o warunkach i sposobie realizacji uprawnień z tytułu odpowiedzialności za wady (zwanej dalej również „reklamacją”), w tym informację o miejscu zgłoszenia reklamacji oraz sposobie wykonania napraw gwarancyjnych.

1.4 Produkty to towary, które są przeznaczone do sprzedaży i są publikowane w Sklepie Internetowym Sprzedawcy (zwane są dalej również „towarami” lub „rzeczami”).

II. ODNIESIENIA W PRAWIE

2.1. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u sprzedawcy towaru klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.

 

 

III. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WADY SPRZEDANYCH TOWARÓW

3.1. Sprzedający jest zobowiązany do dostarczenia rzeczy (towaru) zgodnie z zawartą umową kupna, to znaczy w wymaganej jakości, ilości i bez wad (faktycznych, prawnych).

3.2. Sprzedający odpowiada za wady rzeczy sprzedanej w momencie jej przejęcia przez kupującego. Jeżeli rzecz nie jest używana, sprzedawca odpowiada za wady powstałe po odebraniu rzeczy w okresie gwarancji (rękojmia). Zalecamy kupującemu dochodzenie wad towaru od sprzedawcy bez zbędnej zwłoki. W przypadku towarów używanych sprzedawca nie odpowiada za wady powstałe w wyniku ich używania lub zużycia. W przypadku rzeczy sprzedanych po niższej cenie sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wadę, za którą uzgodniono niższą cenę.

3.3. Kupujący ma prawo sprawdzić sprzedany przedmiot przed odbiorem.

IV. OKRES GWARANCJI

4.1. Okres gwarancji wynosi 24 miesiące. Okres gwarancji na towar używany wynosi 12 miesięcy. Okresy gwarancji zaczynają się od momentu otrzymania towaru przez kupującego. Jeżeli na sprzedanej rzeczy, jej opakowaniu lub dołączonej do niej instrukcji zaznaczono okres użytkowania, okres gwarancji nie kończy się przed upływem tego okresu.

4.2. Na żądanie kupującego sprzedający jest zobowiązany do przedstawienia pisemnej gwarancji (karta gwarancyjna). Jeżeli charakter sprawy na to pozwala, zamiast karty gwarancyjnej wystarczy wystawić dowód zakupu.

4.3. Sprzedający zaznaczając w karcie gwarancyjnej wystawionej kupującemu lub w ogłoszeniu, może udzielić gwarancji wykraczającej poza zakres gwarancji zgodnie z niniejszym Regulaminem Reklamacji. Sprzedawca określi warunki i zakres tej gwarancji w karcie gwarancyjnej.

4.4. Okresy gwarancji zaczynają się od momentu otrzymania towaru przez kupującego.

4.5. Wady towaru objęte okresem gwarancji przedawniają się, jeżeli nie zostaną wykonane w okresie gwarancji.

4.6. Okres gwarancji ulega przedłużeniu o czas, za który towar był reklamowany. Uprawnienia z tytułu odpowiedzialności za wady towaru, którego dotyczy okres gwarancji, wygasają, jeżeli nie zostały wykonane w okresie gwarancji.

4.7. W przypadku wymiany towaru okres gwarancyjny zaczyna biec ponownie od momentu otrzymania nowego towaru. To samo dotyczy wymiany części objętej gwarancją.

4. 8. Gwarancja nie obejmuje wad powstałych w wyniku użytkowania produktu niezgodnie z jego przeznaczeniem, zużycia mechanicznego lub zużycia wynikającego z normalnego użytkowania.

V. REALIZOWANIE PRAWA DO ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA WADY – REKLAMACJE

5.1. Jeżeli towar wykazuje wady, kupującemu przysługuje prawo do złożenia reklamacji w siedzibie sprzedającego zgodnie poprzez dostarczenie towaru do siedziby Sprzedawcy na adres Przemysław Repczyński RM, ul. Biedronkowa 25 m.36 85-430 Bydgoszcz, wypełnia formularz odstąpienia od umowy i dostarcza go sprzedawcy. Kupujący zobowiązany jest do podania w formularzu przyczyny zwrotu towaru.

Kupujący zawsze może skorzystać z prawa do złożenia reklamacji osobiście na adres sprzedawcy lub za pośrednictwem osób trzecich, m.in. firmy transportowe, firmy wysyłkowe oraz (Rekomendowany sposób) skorzystanie z formularza odstąpienia od umowy, który jest dostępny po bezpośrednim kontakcie mailowym lub telefonicznym ze sprzedawcą (dane do kontaktu dostępne są na stronie sklepu).

5.2. W przypadku reklamacji towaru przez kupującego w inny sposób niż osobiście, sprzedawca zaleca kupującemu przesłanie towaru wraz ze szczegółowym opisem towaru oraz dokumentem potwierdzającym zakup towaru w naszym sklepie (m.in. dowód zapłaty, faktura, karta gwarancyjna) w celu przyspieszenia procesu reklamacyjnego.

5.3. W przypadku reklamacji zalecamy wysłanie towaru listem poleconym. Sprzedający zaleca, aby nie wysyłać towaru za pobraniem, gdyż wysłany w ten sposób towar nie zostanie przyjęty przez sprzedawcę.

5.4. Kupujący zobowiązany jest dostarczyć sprzedającemu reklamowany towar nieuszkodzony mechanicznie, czysty, najlepiej w oryginalnym opakowaniu wraz z instrukcją obsługi, kartą gwarancyjną i fakturą lub innym dowodem zapłaty.

5.5 Sprzedający jest zobowiązany do wystawienia konsumentowi potwierdzenia przy składaniu reklamacji. W przypadku zgłoszenia reklamacji za pomocą środków komunikacji na odległość, sprzedawca jest zobowiązany do niezwłocznego dostarczenia konsumentowi potwierdzenia otrzymania reklamacji; jeżeli nie jest możliwe natychmiastowe doręczenie potwierdzenia, należy je doręczyć bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż wraz z dowodem reklamacji. Potwierdzenia reklamacji nie trzeba dostarczać, jeżeli konsument ma możliwość udowodnienia reklamacji w inny sposób.

5.6. Sprzedający ma obowiązek wystawić pisemny dokument dotyczący rozpatrzenia reklamacji nie później niż 30 dni od daty złożenia reklamacji.

5.7. Rozpatrzenie reklamacji nie wpływa na prawo konsumenta do odszkodowania na podstawie innych przepisów mających zastosowanie w tej sytuacji.

5.8. Sprzedawca zobowiązany jest do ustalenia sposobu rozpatrzenia reklamacji niezwłocznie w skomplikowanych przypadkach w terminie 3 dni od daty złożenia reklamacji. W uzasadnionych przypadkach w szczególności, gdy wymagana jest kompleksowa ocena techniczna towaru nie później niż 30 dni od daty złożenia reklamacji. Po ustaleniu sposobu rozpatrzenia reklamacji sprzedawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie, w uzasadnionych przypadkach reklamacja może być rozpatrzona później. Rozpatrzenie reklamacji nie może jednak trwać dłużej niż 30 dni od dnia złożenia reklamacji. Po upływie 30 dniowego terminu na rozpatrzenie reklamacji, kupujący ma prawo odstąpić od umowy kupna i otrzyma zwrot pełnej kwoty za towar lub ma prawo do wymiany towaru na nowy.

5.9. Jeżeli konsument złożył reklamację produktu w ciągu pierwszych 12 miesięcy od zakupu, sprzedawca może rozstrzygnąć reklamację wyłącznie na podstawie profesjonalnego osądu; Niezależnie od wyniku recenzji, konsument może nie być zobowiązany do zwrotu kosztów recenzji lub innych kosztów związanych z recenzją. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Konsumentowi kopię profesjonalnej oceny uzasadniającej odrzucenie reklamacji nie później niż 14 dni od dnia rozpatrzenia reklamacji.

5.11. Konsumentowi przysługuje zwrot niezbędnych kosztów (w szczególności opłaty pocztowej, którą zapłacił przy wysyłaniu reklamowanego towaru), które poniósł w związku z wykonywaniem prawnie uzasadnionych uprawnień z tytułu odpowiedzialności za wady towarów i usług. W przypadku odstąpienia od umowy z powodu wady rzeczy lub usługi, konsumentowi przysługuje również zwrot kosztów takiego odstąpienia.

5.12. Wymagania dotyczące oceny eksperckiej, o której mowa w pkt. 5.8. tego artykułu: Ocena eksperta musi zawierać:

a) identyfikację osoby dokonującej oceny zawodowej,

b) dokładna identyfikacja rozpatrywanego produktu,

c) opis stanu produktu,

d) wynik oceny,

e) data dokonania oceny eksperta.

5.13. Sprzedawca ma obowiązek poinformować konsumenta o rozpatrzeniu reklamacji i sposobie jej rozpatrzenia w odpowiedniej i sprawdzalnej formie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia złożenia reklamacji. Sprzedający zobowiązany jest do wystawienia pisemnego dokumentu w sprawie rozpatrzenia reklamacji nie później niż 30 dni od daty złożenia reklamacji.

5.14. Za zakończenie procedury reklamacyjnej (reklamacji) uważa się jej rozpatrzenie. Rozpatrzenie reklamacji oznacza zakończenie procedury reklamacyjnej poprzez przekazanie naprawionego produktu reklamującemu, wymianę produktu, zwrot ceny zakupu produktu, zapłatę rozsądnego rabatu od ceny produktu, pisemny wniosek o przejęcie świadczenia lub odrzucenie reklamacji zgodnie z warunkami.

5.15. Jeżeli charakter produktu na to pozwala, konsument w momencie składania reklamacji przekaże produkt sprzedawcy (osobie wyznaczonej). Jeżeli charakter towaru nie pozwala na dostarczenie towaru do sprzedawcy (osoby wyznaczonej), konsument może żądać usunięcia wady w miejscu, w którym towar się znajduje lub uzgodnić sposób transportu towaru ze sprzedawcą (osobą wyznaczoną).

5.16. Do okresu gwarancji nie wlicza się okresu od wykonania naprawy z tytułu odpowiedzialności za wady do czasu, kiedy kupujący był zobowiązany do odbioru rzeczy po wykonanej naprawie. Sprzedający jest zobowiązany do wystawienia kupującemu potwierdzenia, kiedy skorzystał z prawa do reklamacji, jak również o naprawie i czasie jej trwania.

VI. PRAWA KUPUJĄCEGO Z TYTUŁU ODPOWIEDZIALNOŚĆI ZA WADY

6.1. Jeżeli jest to wada możliwa do usunięcia, kupującemu przysługuje prawo do jej bezpłatnego i prawidłowego usunięcia. Sprzedawca jest zobowiązany do usunięcia wady bez zbędnej zwłoki.

6.2. Kupujący może zamiast usunięcia wady żądać wymiany rzeczy lub jeżeli wada dotyczy tylko części rzeczy, wymiany części, jeżeli sprzedawca nie poniesie niewspółmiernych kosztów ze względu na cenę towaru lub rodzaj wady.

6.3. Sprzedający, zamiast usunięcia wady, zawsze może wymienić wadliwy towar na nieskazitelny, o ile nie spowoduje to poważnych trudności dla kupującego.

6.4. Jeżeli jest to wada, której nie można usunąć, a która uniemożliwia prawidłowe używanie rzeczy jako rzeczy bez wad, kupującemu przysługuje prawo do wymiany rzeczy albo prawo do odstąpienia od umowy. Te same prawa przysługują kupującemu w przypadku wad usuwalnych, ale gdy kupujący nie może prawidłowo używać rzeczy z powodu ponownego wystąpienia wady po naprawie lub z powodu większej liczby wad.

6.5. W przypadku innych nienaprawialnych wad kupujący ma również prawo do rozsądnego rabatu od ceny zakupu przedmiotu.

VII. ALTERNATYWNE METODY ROZWIĄZYWANIA SPORÓW

7.1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

8.1. Niniejsza Procedura Reklamacyjna stanowi integralną część Ogólnych Warunków oraz Zasad i Instrukcji Ochrony Danych Osobowych niniejszego sklepu internetowego. Dokumenty - Ogólne Warunki oraz Zasady i instrukcje dotyczące ochrony danych osobowych niniejszego sklepu internetowego publikowane są na domenie sklepu internetowego sprzedawcy.

8.2. W przypadku zmiany procedury reklamacyjnej, do relacji pomiędzy kupującym a sprzedającym stosuje się Procedurę Reklamacyjną obowiązującą w chwili zawarcia umowy kupna-sprzedaży, aż do momentu jej rozwiązania.

8.3. Niniejsza procedura reklamacyjna jest ważna i skuteczna w chwili jej opublikowania w sklepie internetowym prowadzącym sprzedaż od dnia 01.02.2022 roku.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pełna (Desktop) wersja